۲۰:۴۳ ۱۴۰۳/۰۸/۰۱

وزیر نفت رئیس‌جمهور را در سفر به روسیه همراهی کرده است

وزیر نفت به‌ منظور همراهی رئیس‌جمهور کشورمان برای شرکت در شانزدهمین اجلاس سران بریکس عازم شهر کازان روسیه شد.
وزیر نفت رئیس‌جمهور را در سفر به روسیه همراهی کرده است
کد خبر:۵۸۷۸

به گزارش اقتصاد معاصر؛ امروز محسن پاک‌نژاد، وزیر نفت  به‌ منظور همراهی مسعود پزشکیان برای شرکت در شانزدهمین نشست سران بریکس، تهران را به مقصد شهر کازان روسیه ترک کرد.

 

پزشکیان پیش از عزیمت به روسیه به‌ منظور شرکت در نشست سران گروه بریکس، درباره اهمیت و اهداف این سفر اظهار کرد: سازمان بریکس متشکل از کشور‌هایی است که هدف آنها توسعه چندجانبه‌گرایی در جهان به‌ منظور کنترل یکجانبه‌گرایی آمریکا و دادوستد آزادانه همه کشور‌های جهان است.

 

وی بخش‌های کشاورزی، انرژی، صنعت، تجارت و گردشگری را از جمله زمینه‌های موجود برای همکاری میان کشور‌های عضو بریکس اعلام کرد و ادامه داد: این سفر فرصتی است که با رؤسای جمهوری روسیه، چین، هند و تعداد دیگری از کشور‌ها که در این اجلاس حضور دارند دیدار و گفتگو داشته باشیم و راهکار‌های همکاری بیشتر را بررسی کنیم.

 

رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه هم‌افزایی و توسعه ارتباطات میان کشور‌های بریکس گامی مؤثر در مسیر برون‌رفت از چالش یکجانبه‌گرایی، تمامیت‌خواهی و تحریم آمریکا در جهان است، افزود: این نخستین بار است که ما به‌عنوان عضو اصلی در این نشست شرکت خواهیم کرد که اهمیت این سفر را دو چندان کرده است./باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات